Saturday, March 5, 2016

MARKETING PLAN


Executive Summary

Repsol is one of the world’s leading integrated oil and gas companies. Their main headquarters are located in Madrid, Spain, and their U.S. headquarters are in Houston, Texas and operates in over 40 countries, with 25,000 employees worldwide. They produce a variety of high quality lubricants for motorcycles that would cater to the preferences of its consumers. 

In expanding, maintaining and gaining more trust of the market in the Philippines, it’s important that Repsol would level with the competition. Considering that their competitors are Caltex, Shell, Mobil, Enoc and Castrol who has also established brand image. Repsol’s oil lubricants are made especially for motorcycle users who are very specific with quality product and performance. Customers could choose from 3 product bundled with limited Repsol collectibles. And 3 discount choices according to the purchases made of the customers.

Aside from exclusive distribution and the team suggested putting up a physical store for Repsol for the consumers to have a place to visit and order their products straight from the shop. It will be located in Osmeña Street, Cagayan de Oro.

In this way, they could order Repsol products available in different places and claim it in the store. And they could also have the service they need for free just by purchasing in the store. There will also be exciting promotions and freebies offered monthly for Repsol customers such as giveaways of Repsol t-shirt, key chains, flash disks, and different Repsol collectibles. 
In this marketing plan are the details and other information for the marketing strategies that the team has come up. 


No comments:

Post a Comment